dimecres, 25 de juliol de 2007

Polanco, les esqueles i els anuncis

Diumenge 22 de juliol. Secció de necrològiques.

El País: 16 esqueles del mateix difunt

La Vanguardia: 8

ABC: 3

El Mundo: 2


Dilluns 23 de juliol

El País: 5 esqueles

La Vanguardia: 2

ABC: 1


Dimarts 24 de juliol

El País: 7 esqueles

ABC: 1


Dimecres 25 de juliol

El País: 1 esquela


Com el llegendari cadàver del Cid Campeador, que guanyava batalles dalt de cavall, el magnat de la comunicació en espanyol Jesús de Polanco segueix generant beneficis fins i tot després de la seva mort. Obligats pel ritual social, empreses i institucions han passat per caixa per recordar el seu nom.

Les esqueles són un negoci ben viu i això segur que ho sabia el fins ara president del grup Prisa, que amb una fortuna de 2.200 milions d'euros ocupava el número 287 entre els homes més rics del món. Tots els clients del productes del grup hem col·laborat a situar-lo en aquest rànquing de la revista Forbes.


No faré cap panegíric d'un dels personatges més influents des de la recuperació de la democràcia. No puc perdre temps. A la tele ja han acabat els anuncis i vull continuar mirant l'episodi de la meva sèrie predilecta. En el següent tall publicitari tornaré a escriure o tal vegada aprofitaré per emmarcar la darrera factura de Digital+ . La penjaré en un lloc d'honor de la casa en memòria de Jesús de Polanco, l'home que en el darrer tram de la seva vida ha aconseguit un objectiu quasi impossible: que el televidents paguem també per veure anuncis. Cosa que, reconeixem-ho, té el seu merit.


Dibuix: Peridis (El País)