divendres, 29 de setembre del 2006

ERCPSCPSOEICV o CiU

Els creatius publicitaris ho tenen fotut quan toquen temes polítics. Aconseguir fer triomfar un iogurt descremat entre centenars de iogurts idèntics té el seu mèrit, però encara el té més crear una imatge de marca potent i creïble per un candidat. Quan no apareixen les idees ni banyant-les amb whisky, quan el personatge públic o el partit objecte de la campanya no genera en el cervell del creatiu res més que un encefalograma pla, cal anar a cercar la inspiració en el passat. El problema és que si es fa així, sempre hi haurà algun periodista malèvol o algun rival polític amb la memòria suficient per presentar les proves d'una còpia descarada.

Això és el que ha succeït amb lema de precampanya del candidat socialista José MontillaFets, no paraules” que, com explica e-noticies.com és pràcticament idèntic a l'eslògan emprat per Convergència i Unió a les eleccions al Parlament del 1994: “Paraules No. Fets”. Un lema, aquest darrer, que, per cert, va ajudar CiU a obtenir la primera de les majories absolutes de Jordi Pujol.


Dèiem que això de la publicitat electoral és fotut perquè quan es vol ser massa original hi ha el risc de no “arribar” als electors o d'emetre missatges que, amb el temps, poden retornar a la contra amb la força d'un boomerang.

Dilluns, els directors de la campanya de CiU, el convergent David Madí i la socialcristiana Joana Ortega van presentar els dos cartells de la precampanya de la formació nacionalista. Un d'ells incorpora un lema - “Més tripartit? No gràcies!”- que ha begut de les fonts antinuclears de tota la vida, cosa que no deixa de ser sorprenent tractant-se de CiU i que no agradarà gens ni mica als ecosocialistes. L'altre cartell, en canvi, cau en el pecat de la originalitat:

"ERCPSCPSOEICV o CiU. És hora de governar bé"

El Periódico informa avui que aquesta sopa de lletres no ha agradat a la direcció de Convergència i Unió i que el cartell no es penjarà a cap tanca publicitària perquè el missatge és de “difícil comprensió”. Més o menys el mateix defecte que va denunciar dilluns Madí referint-se a la publicitat pre-electoral del PSC. Segons ell, són “uns missatges que no entén ningú”.

Avui mateix, David Madí ha qualificat com a “falsa” la notícia d'El Periódico i ha assegurat que des del primer moment tenien clar que el lema “Més tripartit? No gràcies!” seria per les tanques publicitàries i l'altre per penjar a internet.

És a dir que el cartell de la sopa de lletres que va presentar dilluns no era en realitat un cartell sinó un banner i que la mirada mal intencionada va enganyar als periodistes presents a l'acte...

Madí també ha insistit en que CiU farà una campanya "de claredat d'idees, en la qual el ciutadà sabrà què es farà i què no es farà amb el vot a CiU".

Parlant de l'ús del vot de CiU, el cervell electoral convergent no ha donat més detalls sobre la reunió “secreta” (com pot ser secreta una trobada en un hotel?) celebrada dilluns entre Artur Mas i Josep-Lluís Carod-Rovira. Ningú ha parlat gaire clar sobre el tema, però és més que probable que en aquesta reunió s'hagin començat a preparar els ingredients per una altra sopa de lletres:

CONVERGENCIAIUNIOESQUERRAREPUBLICANA o PSC

Com que a hores d'ara tots els polítics porten barret de cuiner i examinen amb lupa els diferents llibres de receptes cercant la sopa que millor pugui satisfer les necessitats partidistes i, per suposat, les del país, és lògic que l'Artur Mas li hagi dit a Madí que amb les coses de menjar no s'hi juga. No fos que a la taula de l'endemà de Tot Sants algú acabi servint la Gran Sopa, aquella que sintetitza la comunió de gustos Barcelona-Madrid i que ofen, i molt, tant el paladar dels sobiranistes com el dels maragallistes.

2 comentaris:

Dessmond ha dit...

"ERCPSCPSOEICV o CiU", donca a mi m'agrada...

Anònim ha dit...

"ERCPSCPSOEICV o CiU+PP"

sort que el votant és analfabet