Vocento tenia previst sortir a borsa a mitjans del mes vinent, però segurament la cosa s'ajornarà fins a principi de novembre. En tot cas, segons explicava ahir a La Vanguardia Miquel Ángel Aguilar , Aznar, utilitzant al seu gendre Alejandro Agag, ja està trucant les portes d'alguns accionistes oferint, en nom de Murdoch, un 50 per cent més del preu per acció que quedi fitxat per la sortida a borsa.
Es comenta a Madrid que entre els que estarien disposats a vendre hi ha Guillermo Luca de Tena, president d'honor de Vocento i de l'ABC i màxim cap visible de la família fundadora del diari monàrquic.
I què en treu l'Aznar de tot plegat?
Doncs dos objectius: un d'econòmic i, sobretot l'altre, de polític.
L'econòmic perquè amb la seva capacitat de moure fils i influencies obrirà les portes de l'estat espanyol a News Corporation, el gegant mundial de la comunicació, propietat de Rupert Murdoch. Aquesta companyia, amb seu a Nova York, va obtenir l'any passat 25.000 milions de dòlars en beneficis i compta amb mitjans de comunicació com la ultraconservadora cadena televisiva nordamericana Fox News i el diari britànic sensacionalista The Sun. També té el canal Sky, el canal de documentals National Geographic i l'estudi de cinema 20th Century Fox. La darrera iniciativa de Murdoch ha estat crear l'empresa FoxFaith (“faith” en anglès vol dir fe), que s'encarregarà de produir pel·lícules de “cinema cristià”, cosa que, sens dubte, és del gust d'Aznar.
Pel que fa al segon objectiu, el polític, l'expresident del govern podria acabar entrant en el consell d'administració de Vocento en representació de News Corporation i des d'allà, segons el pes accionarial que tingui Murdoch, estaria en condicions d'”unir voluntats” i de pressionar per aconseguir un canvi en la línia editorial de l'ABC.
Des de la creació l'any 2001 del Grupo Correo-Prensa Española, que el 2003 passaria a anomenar-se Vocento, el diari s'ha mantingut a l'òrbita conservadora però poc a poc ha anat evolucionant cap a una línia de dreta civilitzada. Un tomb impulsat pel director basc José Antonio Zarzalejos, que ha portat darrerament a l'ABC ha denunciar les teories conspiratives defensades pel duet Pedro J-Jiménez Losantos i assumides pel PP. Un canvi que l'ha allunyat de la “ultradreta” denunciada per Zapatero però que li ha fet perdre lectors, cosa que mai acostuma a agradar als accionistes i que pot estar essent aprofitada ara per Aznar en la seva operació d'assalt a l'ABC, un capítol més en la guerra interna de la dreta mediàtica.
El gran dubte que planteja tot plegat és si a Pedro J, que sempre ha aspirat a ser el gran contrapès de la Prisa de Polanco, li farà gràcia que Aznar reforci l'ABC amb els milions de Murdoch i talli així l'entrada de nous lectors a El Mundo, gent emprenyada i ofesa que fuig d'un diari monàrquic que, per l'ultradreta, ha deixat de ser el que era.
Foto: Rupert Murdoch, propietari de News Corporation.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada