dimecres, 1 de febrer de 2006

La Caixa en temps de còlera

La Caixa va obtenir l'any passat uns beneficis de 1.495 milions d'euros, un 83 per cent més que a l'exercici anterior. Aquest espectacular augment s'explica en part per la venda de participacions industrials que l'entitat d'estalvis tenia a Panrico, Colonial, Endesa i Banco de Itaú, la qual cosa li ha suposat uns ingressos atípics de 555 milions d'euros. Tot i això, si hi descompten aquestes plusvàlues, el creixement seria més d'un 20 per cent superior al del 2004.

Una altra dada important. La Caixa ha augmentat en un any el seu nombre de clients a Espanya en 452.099 més, amb la qual cosa compta ja amb 9,6 milions de clients. A la zona centre – Madrid, Castella i Lleó i Castella-la Manxa- és on s'ha produït uns dels major creixements, 94.213 nous clients, i un 28,7 per cent d'augment de l'activitat comercial.

Tot això ha succeït durant un any en que La Caixa ha estat amenaçada pels boicots impulsats pels contraris a l'opa de Gas Natural sobre Endesa i a la reforma de l'Estatut. Per a tant, vist el balanç positiu presentat pel president de la Caixa, Ricard Fornesa, es pot optar entre dues explicacions o fer-ne un remix de les dues:

a) L'entitat d'estalvis té un equip comercial extraordinari capaç de convèncer als clients políticament més reticents.

b) Els protagonistes dels boicots són de pa sucat amb oli i tampoc són tants: juguen amb les coses de beure, per exemple, el cava, però s'agafen molt seriosament les coses de menjar (crèdits, hipoteques, llibretes d'estalvi, accions etc etc.)

Donen el seu vot i la seva signatura al PP i, fins i tot, brinden amb vins escumosos de dubtosa qualitat, però la pela segueix essent la pela. Perquè, tot i que estem visquent temps de còlera, amb les coses de menjar no s'hi juga.