divendres, 22 de desembre del 2006

El calb del PP i el de Playmobil


Avui, els nens de San Ildefonso han tornat a repartir milions, però res ha estat el mateix sense l'actor britànic Clive Arrindell, el personatge vestit de negre, amb caminar majestàtic, mirada profunda i calb que ens feia comprar números des de la petita pantalla. Al llarg de vuit anys, ell i només ell s'havia introduït com l'autèntic mag de la fortuna en el subconscient col·lectiu, tan castigat per l'ensucrada que cau cada Nadal.

Enguany, però, Arrindell, especialista en representar Shakespeare, ja no ha estat el protagonista de l'anunci del sorteig de la grossa. L'ONLAE va canviar d'agència publicitària i els nous creatius van prescindir de l'actor argumentant que el seu personatge havia crescut tant que ofegava el producte.

Amb ell ha desaparegut també una part de la banda sonora que ens ha acompanyat aquests darrers nadals i, en el nou espot, el Doctor Zhivago ha deixat pas a Cinema Paradiso.

Sembla ser que els canvis no han afectat negativament a les vendes. D'acord amb les dades provisionals, els jugadors s'han gastat 2.713 milions d'euros en el sorteig, cosa que significa un increment del 5,53 per cent en relació a l'any anterior. La xifra pot semblar altíssima pels que cobrem una nòmina i paguem hipoteca, però per si hi ha algú temptat en utilitzar-la per menysprear el treball del gran Clive Arrindell, direm que aquests milionets superen en ben poc el benefici net obtingut per Repsol YPC (2.651 milions) entre gener i setembre d'aquest any. Com podeu veure, tot és relatiu en el món de l'economia...

En tot cas, l'actor anglès no serà oblidat tan fàcilment i digui el digui l'ONLAE, el seu record romandrà a la ment del poble sacrificat que, impossibilitat de fer negocis pel camí immobiliari, aspira a fer fortuna amb la sort.

Els del PP del municipi granadí de Las Gabias ho han entès perfectament i han convertit al seu candidat a l'alcaldia Nicolás Sánchez en un perfecte replicant del mag de la fortuna. D'aquesta manera, com es pot veure a la imatge superior, els simpatitzants populars han pogut comprar participacions del número 40160 amb la foto del Sánchez-Arrindell local.

Per la seva part, els companys del diari gratuït 20Minutos, han transformat un dels seus redactors, que és diu Kike Calvo Calvo, en una còpia no massa encertada -tot cal dir-ho- de l'actor britànic, amb la qual cosa l'esforçat col·lega ha esdevingut “tres vegades calb” i s'ha vist obligat a fer carrer entrevistant, per exemple, a la mare de la nena que ha cantat la grossa. La vida dels periodistes és molt estressant..

Precisament per prendre's les coses amb més calma no hi ha res millor que els cliks de Playmobil. Aquí us deixo doncs un vídeo protagonitzat amb figures d'aquesta joguina amb el que un valencià que es fa dir Auclick fa un preciós remake d'escenes dels anuncis protagonitzats pel calb de la loteria.

Que les festes us siguin lleus!