Amb la generositat i magnanimitat de les grans marques, Seat ha reconegut la independència de Catalunya amb l'excepció, això sí, del municipi de Martorell, seu de la seva factoria.
L'important anunci ha estat fet a l'ambaixada espanyola a Berlín pel president del consell d'administració de Seat, Francisco García Sanz.
En una trobada amb corresponsals de premsa, l'alt càrrec de l'empresa automobilística ha dit que la nova berlina, que trauran al mercat a finals d'any, encara no té nom i ha afegit: "S'ens han acabat els pobles i ciutats".
Un periodista català li ha fet veure que Seat no ha posat mai a cap model el nom d'una ciutat del Principat i l'executiu madrileny ha respòs: "Nosaltres som espanyols".
Un argument que fa pensar amb Esperanza Aguirre i la seva famosa frase sobre l'hipotètic trasllat a Catalunya de la seu d'Endesa: "És una mala notícia per a la Comunidad de Madrid que la seu d'una empresa elèctrica que és multinacional i que és una de les grans empreses espanyoles multinacionals es traslladi fora del territori nacional".
Segons la crònica d'ACN, bona part dels assistents, fins i tot l'ambaixador d'Espanya, el mallorquí Gabriel Busquets Aparicio, han deixat anar una riallada davant el raonament o, si voleu, acudit, del directiu automobilístic.
Al recordar-li que la factoria de Seat és a Martorell, García Sanz ha lamentat que "tampoc me la podria emportar a Madrid" i ha insistit, una vegada més, en el seu discurs patriòtic: "Nosaltres som espanyols".
Com que la marca automobilística creada per Franco el 1950 pertany des del 1986 a Volkswagen, és d'imaginar que el president del seu consell d'administració ha hagut de menjar molta xucrut amb garró i beure molta cervesa i schnapps per aconseguir fer el cim en una empresa que, siguem seriosos, més que espanyola és alemanya.
En tot cas, una vegada més queda clar que hi ha separatistes i separadors. I entre aquests darrers, un d'ells remena les cireres d'una marca que, paradoxalment l'any 1999 va rebre de la Generalitat de Jordi Pujol el Premi Nacional a la projecció Social de la Llengua Catalana.
Unes sigles, les de SEAT, que, per cert, van tenir un precedent l'any 1907, quan en el Saló de l'Automòbil de Madrid, una empresa amb seu a Barcelona, la Societat Espanyola d'Automòbils i Transports, va presentar uns cotxes del fabricant francès Rebour lleugerament modificats en el frontal. El nom de la marca, de la qual no s'en van tenir més notícies, no hauria fet gràcia a García Sanz: Catalonia.
Foto 1: Francisco García Sanz en una imatge d'arxiu.
Foto 2: Logotip estret del llibre "El automovil en España" de Pablo Gimeno. Vía Vehículo Clásico
Deportar o regularizar
-
En el diario de ayer se informaba en páginas principales que Trump
movilizará al ejército para la repatriación masiva de inmigrantes y que el
Gobierno Sánc...
Fa 1 dia
1 comentari:
No sé perquè ens escandalitzem tant amb les paraules del directiu madrileny de SEAT, si al cap a la fi ens reconeix allò que tan anhelem: CATALUNYA NO ÉS ESPANYA!!!
Publica un comentari a l'entrada