dimarts, 6 de novembre de 2007

Pernil patriòtic

Gwyneth Paltrow viatja des de fa dies per diferents ciutats de la península rodant per la cadena pública dels Estats Units PBS una sèrie documental - “Spain... on the Road Again”- sobre la cultura i la gastronomia de l'estat espanyol. L'actriu nord-americana guanyadora d'un Oscar per “Shakespeare in loveva ser vista fa uns dies pel call de Girona gravant escenes per un dels tretze capítols de la sèrie, en la qual apareixerà acompanyada per l'actriu i model catalana Claudia Bassols (“El Coronel Macià”, “CLA: No somos ángeles”), el chef televisiu Mari Batali i el columnista del The New York Times Mark Bittman.

L'itinerari previst per la productora Frappé Productions inclou la visita a bon nombre de restaurants de primera fila però Gwyneth Paltrow ja va advertir el primer dia que des dels 20 anys no menja “animals de quatre potes” per la qual cosa, malgrat ser la principal protagonista d'aquesta sèrie basada en el bon menjar, s'ha negat a tastar el pernil, una de les joies de la gastronomia espanyola.

Tal vegada com a desgreuge, la Denominació d'Origen Jamón de Huelva, entitat presidida per l'expresident socialista de la Junta d'Andalusia, José María Rodríguez de la Borbolla, acaba de presentar una campanya publicitària que porta per títol “Orgullo ibérico” i que en la seva imatge gràfica, extremadament patriòtica, converteix el deliciós pernil en una bandera espanyola.

Per molta gana que us desperti, tingueu cura de no caure a la temptació:

Nyam, nyam, nyam...i detingut per ultratge a la bandera!!



2 comentaris:

Roi ha dit...

hòstia!
no sabia que el pernil era austríac!

Toni Dalmau ha dit...

Home Roi, hi has de posar una mica d'imaginació. Pensa que l'ibèric s'ha de posar a secar i la bandera resultant queda sempre una mica descolorida ;-)