dimarts, 8 de gener del 2008

Rebaixes de calces

Quarts de sis de matinada. Estic captiu i desarmat fent una becaina davant el televisor i de sobte el crit histèric d'una dona em fa caure dels braços de Morfeu:


¡Año Nuevo, bragas nuevas!


Obro un ull després de l'altre i a la petita pantalla apareix un col·lega de TVE micròfon en ma perseguint clients d'uns grans magatzems. Han començat les rebaixes i el desig d'estrenar calces és el crit de guerra de les compradores i els compradors.


Estem a l'època de les caixes traient fum i de les enquestes comercials. Un estudi de la Federació d'Usuaris i Consumidors Independents (FUCI) assegura que cada ciutadà de l'estat espanyol es gastarà una mitjana de 119 euros adquirint productes a les rebaixes.


Torno a baixar les persianes i m'entrego sense condicions al Déu de la Son pensant amb els calers que m'estalviaré si no m'apropo els propers dies a les botigues: 119 euros i, per damunt de tot, el plaer immens de no haver d'escoltar una coral de milers i milers de persones cantant el hit de moda:


“¡Año Nuevo, bragas nuevas!