dimecres, 19 de novembre del 2008

Qui compra un cotxe?


Aquesta impressionant foto aèria de Claudio Álvarez apareix avui a la portada d'El País. El peu engatillat diu el següent:


No hay quien compre un coche. La crisis castiga al sector del automóvil, que ha suprimido ya miles de empleos. La UE se plantea ayudas, mientras decenas de miles de coches sin vender abarrotan zonas logísticas como la de Ciempozuelos, en Madrid. "


Giro plana i a la 2 i 3, en lloc del tema obertura de la secció d'Internacional, hi trobo un espectacular anunci a tot color del nou Audi Q5, un cotxe amb un preu que supera els 45.000 euros. “Mínim consum i màxim dinamisme i potencia”, promet l'anunciant.


Una de dues: o en el departament de publicitat d'El País fan rebaixes (cosa gens estranya degut als números vermells de can Prisa) o a la redacció del diari no han sabut explicar als lectors que hi ha marques automobilístiques pràcticament estrangulades per la crisi i altres que han sabut fer els deures a temps.


O, tal vegada, l'explicació és més senzilla i aquest anunci a doble plana és una fugida endavant, una campanya agressiva i un símptoma dels mals que encara estan per arribar.


2 comentaris:

Anònim ha dit...

El món ens té abocats a contradiccions d'aquesta mena... I no cal sorprendre's d'aquesta mena de situacions, al cap i a la fi no falten els periodistes que afirmen que els publicistes són els que els permeten escriure...

Toni Dalmau ha dit...

Més que els publicistes, els anunciants, que són els que passen per caixa! :-)