dilluns, 29 de març del 2010

La ultradreta a la Justícia

Tarda de diumenge llarga com un dia sense pa. Se'm desperten instints masoquistes i m'acabo perdent per aigües per mi poc navegades de la xarxa. Entro en un web identitari espanyol, concretament el de la Fundación DENAES para la Defensa de la Nación Española. Els seus objectius queden clars:

La Fundación DENAES tiene como finalidad la dinamización, sensibilización y movilización de la base social de nuestra institución en particular y de la sociedad española en general, con el ánimo de aunar voluntades, liderar la sociedad civil en defensa de la Nación española y fortalecer nuestras instituciones políticas y jurídicas comunes, así como reivindicar nuestros símbolos y lazos de unión. Además, la Fundación DENAES, para la defensa de la Nación Española, asume como fin principal el articular una ofensiva, en todos los frentes legales, contra quienes han decidido socavar los cimientos de España poniendo a prueba la lealtad de todos los españoles.

A la secció que recull les activitats de la fundació hi trobo un vídeo d'un acte celebrat el 20 de juliol de 2007. Es tracta d'una taula rodona que porta per títol “Víctimas y nación”. Un dels ponents és un jurista que carrega sense manies contra la Constitució en considerar-la “defectuosa en origen”. Assegura que les ambigüitats del text aprovat el 1978 són “talones en blanco que se están cobrando los nacionalistas secesionistas”.  “Una nación -afegeix- puede morir por ser invadida, por ser derrotada. Lo que no puede es morir en manos del Boletín Oficial del Estado, que es la manera más triste de morir una nación. Es lo que está ocurriendo en España que a través del BOE la estan aniquilando con reformas legislativas de estatutos sin que España se muera por muerte natural. Porqué España no está enferma, la asfixian a traves del BOE. Y no hay nada más humillante y más penoso que una nación secular, milenaria como es España que se la carguen con una arma tan vulgar como es un papel que se llama Boletín Oficial del Estado.

El ponent, que rep grans aplaudiments del públic,  es diu Adolfo Prego de Oliver, és patró d'honor de la fundació DENAES i magistrat de la sala penal del Tribunal Suprem. Aquest jutge ultraconservador acaba de redactar l'auto mitjançant el qual s'ha desestimat el recurs del jutge de l'Audiència Nacional Baltasar Garzón contra la decisió del magistrat instructor Luciano Varela de processar-lo per la investigació dels crims del franquisme.

Per resumir-ho, un jutge com Prego, que no amaga la seva vinculació a una fundació ultradretana i que fins i tot va signar un manifest contra la llei de memòria històrica, intervé sense manies en el procediment obert per les querelles per prevaricació contra Garzón presentades pel pseudosindicat ultra Manos Límpias i per Falange Española, un partit d'una ideologia, la  feixista, que va tenir un paper capital en els crims del franquisme.

Hi haurà qui vendrà la participació de Prego com a estrictament tècnica i col·legiada amb la resta dels membres de la sala,  però tot plegat a més de lleig i de dubtosament ètic, posa en evidència fins a quin nivell perniciós ha arribat la politització de la Justícia.


Foto: Adolfo Prego