dimecres, 30 de desembre de 2009

TVE o "algú ho vol així"



Falten un parell de dies. Amb les dotze campanades de fi d'any desapareixerà la publicitat de TVE i a partir d'aquell moment la cadena pública només podrà tallar la programació per emetre auto-promocions, campanyes institucionals o anuncis electorals. Això sí, sense cobrar un euro. Per aquesta i alguna raó més va plegar l'anterior president de RTVE Luis Fernández i també per això el seu substitut, l'octogenari Alberto Oliart s'està trencant les banyes fent números per aconseguir que quadri la caixa de l'any vinent.

El darrer espot comercial de la història de TVE serà el de Mastercard, que, per quart any consecutiu, mostrarà els seus come-uvas, una mena de comecocos que es van menjant els raïms amb les campanades. Tot i això, la cadena pública s'ha reservat els darrers segons del bloc publicitari anterior -els moments d'or-  per una auto-promoció en la qual explicarà els canvis de la nova etapa.

Mentrestant aquests dies TVE ja està emetent una altra promo en la qual recorda que a partir de l'1 de gener  desapareixeran els talls publicitaris “porque alguien lo quiere así”. Tota una dedicatòria a  Zapatero i als propietaris de les cadenes privades.