dimecres, 20 de desembre del 2006

La "tecnologia punta" d'Air Madrid



La resolució amb la qual el ministeri de Foment ha suspès l'autorització de vol a la companya Air Madrid posa en evidencia bon nombre d'irregularitats, entre elles una explotació excessiva del temps de vol dels avions que feia impossible un correcte manteniment a terra.

Air Madrid preveia 6.000 hores de vol a l'any pels seus Airbus A330 quan, segons la resolució, l'estàndard marcat pel fabricant de l'aparell es situa entre 1.667 i un màxim de 5.667 hores. Aquestes 333 hores de més impedien que es complissin les tasques necessàries de manteniment i els controls de qualitat.

En aquest vídeo que, segons el seu autor, correspon a un vol d'Air Madrid entre Barcelona i Santiago de Xile realitzat el passat dia 5 de desembre, es pot veure com la tripulació intenta tancar amb cinta adhesiva un dels compartiments que teòricament només s'han d'obrir quan hi ha una pèrdua de pressió a la cabina.

Una exhibició de tecnologia punta que, imagino, va deixar perplexes a la majoria dels passatgers.