divendres, 6 d’agost del 2010

Welcome Mrs. Obama


La primera dama dels Estats Units Michelle Obama és a Andalusia  passant uns dies de vacances en un complex hoteler de luxe de Benahavís, prop de Marbella, on ha arribat acompanyada de la seva filla petita Sasha i d'un seguici d'una setantena de persones.

La visita de Michelle ha coincidit amb la retirada d'un avís que l'Oficina d'Assumptes Consulars del Departament d'Estat nord-americà havia penjat a internet advertint als turistes del seu país que “perjudicis racistes poden contribuir a l'arrest dels afro-americans que viatgen a Espanya”.

Naturalment, la dona del president Obama pot estar ben tranquil·la perquè, en tot cas, els que podrien ser arrestats són els intrèpids paparazzi – amb la pell dura pintada del color que sigui- que intentin trencar la càpsula de seguretat que blinda el complex hoteler. 

A la Costa del Sol, i en concret a Marbella, tenen clar que la visita de la primera dama és positiva per la imatge turística de la zona i, acostumats com estan a rebre personatges il·lustres i a altres que aspiren a ser-ho o que brillen entre el xoriçam, ben segur que  estan fent mans i mànigues perquè tot rutlli d'una manera més que perfecta.

De moment, l'ajuntament de Marbella ha obligat a retirar una tanca publicitària amb la qual dues agències – Imagen Consulting i Copremosa Sur- donaven la benvinguda a Michelle Obama. Aquest "Welcome Obama Family: Thanks for choosing Marbella"  feia pensar massa amb les pancartes de “Bienvenido Mr. Marshall”, l'excel·lent pel·lícula de Berlanga que presenta una visió satírica de l'Espanya subdesenvolupada de principi dels cinquanta.

Res a veure el Villar del Río costumista imaginat pel càustic director valencià amb la imatge de luxe pretensiós amb detalls horteres que  traspua  la ciutat malaguenya. Tot i això, les notícies que ens arriben de Marbella asseguren que les passejades de la primera dama recollides pels mitjans de comunicació internacionals tindran a nivell publicitari un volum d'impactes valorat en 800 milions euros, un mini Pla Marshall per ajudar a rentar la cara a una ciutat embrutida per tants escàndols relacionats amb la política, la cartera i la víscera rosa. Des d'aquest punt de vista, la tanca publicitària estil Berlanga, posada per les dues agències i vetada per l'ajuntament, està més que justificada. Welcome Mrs. Obama.